Pneumatiky Dunlop Roadsmart 3

V rámci čtenářského testu, který proběhl na webu motorkari.cz jsme byli vybráni jako testovací jezdci pro vyzkoušení nových sportovně-cestovních pneumatik Dunlop Roadsmart 3 při cestě do Íránu na Hondě CBR 1100XX Super Blackbird z roku 1997.

Naložený Blackbird na cestě do Íránu (473 kg :-))

Firma Dunlop nám pneumatiky připravila v rozměrech 120/70 a 180/55 s přezutím zdarma v Praze – Suchdole u Martina Šimáka, který byl velmi vstřícný a rozhodně ho můžeme doporučit. Před vyjetím na cestu jsme je lehce zajeli – několik set kilometrů. 30.7.2016 ráno jsme vyrazili s nabalenou motorkou vážící i s námi úctyhodných 473 kg. Prvních 1800 km do Istanbulu byl čistě dálniční přesun, který přešel v tureckém vnitrozemí na zábavnější okresky s perfektním povrchem. Z rychlosti kolem 100 km/h jsme museli krizově brzdit, když nám před motorku skočil na poslední chvíli Turek přebíhající přes silnici. Přední guma se na okamžik zablokovala (nemáme ABS), ale opět se chytla a my jsme tak zůstali na dvou kolech! Cesta tu pro nás mohla skončit, jenže gumy nás opravdu podržely!

Nekonečné pustiny v Íránu

Velmi dobře si pneumatiky poradily s rozmanitými podmínkami v Íránu, kde jsme najeli přes 5 tisíc kilometrů po dálnicích, okreskách, ale i rozbitých silničkách za teplot přesahujících neustále 40°C. Přejezd do Arménie byl šok kvůli neskutečně špatnému stavu silnic, na kterých jsme se vyloženě trápili, jelikož na spoustě úsecích naše průměrná rychlost klesla k 20 km/h. Gruzie na tom nebyla lépe, tu začal chybět asfalt i na hlavních tazích. Museli jsme projet regulérní offroad v délce 60 km včetně prodění. Z Batumi (Gruzie) jsme se rozhodli pro přesun domů severem Turecka. Posledních 3600 km jsme jeli pořád rovně, což zanechalo na pneumatikách výraznou plošku, ale stále měly cca 3 mm vzorku na středu!

Zvědavci v Íránu

Po příjezdu měly gumy najeto necelých 15 tisíc kilometrů. Přední guma na tom byla samozřejmě o mnoho lépe než zadek, který jsme poslední částí cesty sjeli do plošky. Spoustu lidí nevěřilo, že tu trasu můžeme odjet na jedné sadě pneumatik a my jsme dokázali, že to nejen zvládly, ale ještě několik tisíc kilometrů by mohly zdolat (nebýt poslední etapy “rovně”, byl by na tom zadek o dost lépe!). Za nás výborný poměr cena/výkon a pneumatiky můžeme doporučit* nejen cestovatelům, ale i většině běžných jezdců, kteří nevyhledávají okruhové jezdění.

*Doporučení na základě srovnání s: Pirelli Angel ST, Pirelli Angel GT. 

Rekapitulace:

+ neskutečný nájezd i při přetížené motorce

+ vedení a stabilita při krizovém brzdění

+ přilnavost na mokru

– neměli jsme možnost vyzkoušet chování na limitu při ostré jízdě (okruh)

Dunlop Roadsmart 3 po více jak 15 tisících km (předek)
Dunlop Roadsmart 3 po více jak 15 tisících km (zadek)