Honda CBR 1100XX Super Blackbird

Recenze, zkušenosti a servis Hondy CBR 1100XX Super Blackbird.

Typ: Honda CBR 1100XX Super Blackbird

Rok výroby: 1997

Výkon: 115 kw

Maximální rychlost: 290 km/h

Najeto 115 700 km (k 1.1.2015)

IMG_0235

Po Yamaze FZS 600 jsem si pořídil Blekouše. Skvělý kompromis mezi cesťákem a sportem. Po 55 tis. km mohu v klidu konstatovat, že je to motorka, kterou jsem hledal.

První dojmy (10/2010)

První slova, která mě napadala po prvním svezení na Blackbirdu byla velikost, pohodlí, výkon a vzhled. S motorkou jsem se sžil velmi rychle, i když jsem si musel zvykat na vyšší váhu. Motorku bych doporučil každému, kdo hledá kompromis mezi sportováním a cestováním. Dalo by říci, že ji můžete vzít na okruh, ale i měsíc cestovat po Evropě. Doplňky na motorce – od koupi bylo na motorce plexi MRA, vyhřívané hefty Saito a alarm Gemini. Pořídil jsem 12V zásuvku, výstražná světla, teploměr a držáky bočních kufrů.

Koupena 10/2010 s necelými 60tis. km. Motor mě opravdu překvapil, se šestkou nelze srovnávat. Pěkně táhne už skoro od volnoběhu a okolo 7 tis. otáček nastává to pravé peklo..:) Spotřeba zatím kolem 6,5 litrů, uvidíme kolik si veme při cestovním tempu. Trochu jsem se bál váhy (250kg), ale vůbec mi to nepřišlo. Při manipulaci na místě to znát je, jinak při jízdě vůbec. Podvozek proti FZS o hodně lepší, tedy alespoň v přímém směru. Jede jako po kolejích. V zatáčkách zatím nevím, musím počkat na trochu zahřáté silnice a gumy. Mám k ní kufr a postranní brašny, takže cestování brání už jen zima. Výbava: alarm, vyhřívané hefty a racing plexi MRA.

Zkušenosti rok po koupi (9/2011)

S motorkou jsem najel zatím cca 10tis. km bez jediného problému. Zvládla jak popojíždění ve skoro 40°C. u moře, tak nečekaný sníh na Stelviu. Posez je spíše do sportovna než do cestovna, ale není problém jet celý den v kuse (zatím nejvíc 960km/den). Ke konci dne bolí jen zadek. Spotřeba v Alpách byla 5,8l/100km a tankoval jsem každých 300km. Co se motoru týče, nemám jedinou výtku. Ani v kopcích plně naloženej neni potřeba točit. Vystačil jsem si s rozsahem 2-5tis.ot. Dálnice jezdím nerad, ale přesto občas využiju k rychlému přesunu. Na šestku při 150km/h točí Blackbird přesně 5tis. otáček.

IMG_1150

12/2011:

Celkem najeto 70500 km, z toho já 10500 km. V roce 2011 jsme stihli dvoudenní Grossglockner a pak týden po Alpách. Motorka šlape na jedničku, jen v Rakousku mi začla házet vodu z expanzky. Problém snad vyřešen (díky Bahňáku), doma při několikanásobném sepnutí větráku vodu necházela. V létě se chystám do Skandinávie. Projet Norsko až na Nordkapp a přes Finsko zpět.

Servis podzim 2011

-výměna svíček

-seřízení ventilů

-výměna chladící kapaliny

-výměna ložisek v krku řízení

-výměna brzdovky

-výměna oleje v tlumičích

-výměna napínáku rozvoďáku

-dodělány vystražný

Servis léto 2012:

-reklamace a výměna napínáku rozvoďáku, který vydržel jen 10tis. km!

-výměna levého předního kotouče (v Norsku začala pulzovat přední brzda)

-výměna předních destiček + vyčištění pístků

IMG_0985

12/2012:

Na tachometru 86000 km, letošní sezona se fakt povedla. Nejdřív bezkonkurenční putovaní po Skandinávii, pak v září Alpy. Letos tedy 15500km! Po dalším roce v sedle tohohle autobusu (jak říkají kamarádi) musím podotknout, že bych jen těžko hledat lepší motorku na moje propozice a potřeby. Klidné cestovaní, rychlý dálniční přesun nebo třeba potrápení čistě sportovních motorek? S Blackem žádný problém! Padl rekord km/den a to při návratu z Norska. Přesně 1529 km. Spotřeba plně naložen ve dvou v Alpách kolem 6 l, Skandinávii jsem jel za 6,2 l. Plány na příští rok jsou Francie, Španělsko, Portugalsko a Maroko. Další varianta je Balkán. Uvidíme…

Servis po sezoně 2012:

-výměna rozvoďáku

-ventily OK

-výměna membrány v palivovém kohoutu (nedostatek paliva při vyšších rychlostech)

-spojka OK

-nová závažíčka

-vyčíštění pístků vzadu

-výměna vzduchového filtru

-výměna baterky

-nová řetězovka

-nové zadní desky

-pasivní chladič pod regulátor napětí

_MG_3300

 

5/2013

Přípravy na Maroko vrcholí, dostala bačkory Pirelli Angel ST, uvidíme jaké budou proti Roadsmartům v nájezdu a přilnavosti.

9/2012:

Maroko proběhlo na jedničku, motorka šlapala i v 45°C v poušti. Jediný problém byl opět napínák rozvoďáku, který byl slyšet víc a víc. Po příjezdu se předepla pružina a je klid. Řešení je to přechodné, ale na dojezd sezony stačí.

11/2013

Letošní sezonu jsem přidal dalších 16000 km, což znamená, že na tachometru je více jak 102000 km! Krom cesty do Maroka jsem zvládl ještě Slovinsko. Bylo trochu štěstí, že mi regulátor napětí odešel až v říjnu v ČR. Naštěstí to odnesla jen baterka, která vlivem přebíjení měla jen 0,6V (nakonec se ji podařilo oživit). Opět jsem začal koukat do mapy a rozhodně vyrazim směr Asie. Buď udělám kolečko okolo Černého moře nebo pojedu přímo přes Turecko, Irán a pak lodí do UAE do Dubaje.

Servis po sezoně 2013:

-nový regulátor napětí

-výměna brzdové kapaliny

-výměna chladící kapaliny

-výměna oleje ve vidlicích

-seřízení ventilů

-spojka OK

-desky ještě 15-20tis

IMG_0820

11/2014

Sezona je za námi a je zase o čem přemýšlet. Letos najeto krásných 13500 km. Přibral jsem za sebe Jájinku a na to, že vlastně nikdy neseděla za nikým na motorce, zvládla naši cestu do Turecka a po Balkánu skvěle. Projeli jsme Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Albánii, Makedonii, Kosovo, Černou Horu a Chorvatsko. Najeto téměř 8000km za 22 dní. Spotřeba 6,9l/100km. Cesta proběhla bez problémů, jen mě trošku pozlobila elektronika (odešla baterka u mobilu, spoj v objektivu na zrcadlovku – focení bez AF, pevna clona, a nakonec jsme přišli o velkou část fotek díky vadné paměťové kartě.). Měli jsme obuté Pirelli Angel GT se zesílenou kostrou a musím říct, že je to zase posun proti Angel ST. Jak v chování na mokru, tak nájezd. Příští rok snad uskutečníme vysněnou cestu do Íránu a do Dubaje. Vše bude záležet na financích. Jediná úprava na motorce budou hliníkové boční kufry. Topcase pravděpodobně zůstane. Před letošní cestou jsem se rozhodl na něj pořídit zahrádku. Tímto děkuji firmě Kovotep za výrobu 🙂 Tacho: 115300 km.

Leave a reply